Innehållsdeklaration

Ett av mina favoritnöjen när jag var yngre var att sitta med en hög LP-skivor och spela in mina favoritlåtar på kassetband. Mina BlandBand spelades sedan under ett par dagar i min freestyle tills jag tröttnade på dem och det var dags att göra om proceduren.


Jag älskade att blanda musikstilar och artister. På min band kunde Elvis få samsas med Sex Pistols, Scotch och Mötley Crüe i en musikalisk häxblandning. Denna typ av genreblandningar kunde ibland reta mina vänner, men jag har alltid trivts med att blanda högt och lågt.


Mina gamla blandband är inspirationen till denna blogg som kommer att handla om min favoritmusik. Jag kommer att hoppa mellan genrer och blanda gammalt och nytt. Ni kommer att få reda på vad som , spelas i min mp3-spelare, vad jag tycker om skivor jag köper och skivor jag återvänder till. Jag kommer även att skriva om konserter och evenemang jag besöker.


Några tips på internetsajter jag gärna besöker

http://www.myspace.com/

http://www.allmusic.com


Dagens låttips: C30 C60 C90 med Bow Wow Wow.

The best of Bow Wow Wow, Receiver Records Ltd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback