Portion Control - Mirage 081128



Hur den lilla synthklubben Mirage lyckades lura synthpionjärerna Portion Control till att besöka sveriges regnigaste stad har jag ingen aning om. Men jag är jävligt glad över att de lyckades!

Det var fösta gången jag tog bussen från Göteborg för att se en konsert i Borås. Klubben Mirage, som huserar på Trägårn Kök & Bar, har dock funnits på radarn ett bra tag nu efter att ha bokat flera intressanta band på sistone. När jag fick reda på att Portion Control skulle spela blev det en självklarhet att åka dit.

Aldrig trodde jag väl att jag skulle få se ett band som Portion Control på en så pass liten och intim scen. Själv konserten var egentligen inte alls märkvärdig; två gubbar, två laptops och flimmrande videoprojektioner. Musikaliskt är det spännande och bra, men själva framträdandet är rätt lamt och rätt-upp-och-ner. Inga yviga gester eller poser här inte. Men mötet är ändå magiskt då ett par legender uppträder bara någon decimeter framför mig. En upplevelse som jag tror är helt unik för Mirage.

Blir det fler sådana bokningar lär det bli fler bussresor till Borås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback