Cultivated Bimbo - Configuration 1 & 2

återvinning

Jag håller på att jaga reda på ett exemplar av de vinyler som släpptes av bolaget Electronic Beat Association. I den jakten har jag nu fått tag på Cultivated Bimbos första 12" Configuration 1. Hittade den via Discogs.com och köpte den från en säljare i England.
http://www.discogs.com/home


Deras andra 12" Configuration 2 köpte jag några veckor tidigare då jag spang på den på Andra Långgatans Skivhandel. Den är utgiven på Energy records som är en hopslagning av Electronic Beat Association och Front Music Production & Energy http://www.andralang.se/ 


Cultivated Bimbo är ett svenskt synthprojekt med Joakim Wallin och Jonas Österdahl. De släppte några elektroniska skivor som spretade ganska mycket i stil och sound. Configuration 12:orna är ganska klassisk dansant EBM-musik av hög kvalité. Efter det har bandet gått vidare och tagit influenser ifrån både hip-hop och hårdrock.


Jag är mycket nöjd med mina två vinyl 12:or. Gillar man inte vinyl kan man även hitta dessa två ihop på en CD som logiskt nog kallas Configuration 1+2.


 Fick bli en bild på CD-omslaget då jag inte hittade bild på vinylomslagen

Configuration 1

A
01 Body Mechanic
02 The test

B
01 Corruption


Configuration 2

A
01 Ready to reveal 12"

B
01 Never fell for fakes
02 Ready to reveal 7"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback