Min mp3-spelare 070828


Min mp3spelare

Whitesnake - Slow and easy
Hade glömt att det här bandet faktiskt gjorde bra bluesbaserad hårdrock ett tag. Den här låten är definitivt ett bra exempel på det.

M.I.A. - Jimmy
Helt överaskande en discodänga från M.I.A. En bra discodänga dessutom. Boney M möter världsmusik.

Alice In Videoland - The bomb
Electro möter rock. Fast det är sångerskan det hänger på. Sött med en massa attityd.

Crystal Method - The american way
Dansmusik med lite politisk knorr på texten. Yiihaaa!

Emilie Simon - Sweet blossom
Sköna stråkar till elektroniska rytmer i valstakt, samt en skön och vän stämma. Får mig att tänka på en Tim Burtonfilm.


Girls Aloud - Something kinda ooh

En korkad poplåt som gör mig på gott humör.


Infernal - From Paris to Berlin

Ännu en korkad popdänga. Gillar drivet i sången och den enkla syntslingan.


Lords Of Acid - Sexbomb

Arga gitarrer, porriga stönanden och sköna syntslingor. Som gjord för ett mer dekadent disco.


Melody Club - Play me in stereo

Jag är fortfarande fast i 80-talsretroträsket. Kan inte värja mig.


Mutya Buena - Real girl

Mutya på egna ben efter Sugababes. Motownretropop. Kan inte motstå sötman.


Princess Superstar - Artery

Hon är som en kvinnlig Eminem. Fast här har hon blandat upp sina vrickade beats med rock. Coolt.

The Super Mal feat Luciana - Bigger then big
Luciana sätter guldkant på vilken artist som helst. Ännu en klubblåt att dansa sig salig till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback