Emmon - The art & the evil

Emma Nylén, även kän som Emmon, släppte sin debutskiva den 7:e februari och tidigare i veckan köpte jag mig ett exemplar. Hade hört en av låtarna, "Down Below", innan och tyckte den var fantastisk. Dansant och 80-tals inspirerad syntpop i modern tappnig har liksom varit min melodi den senaste tiden. Sedan gör det ju inte ont när Emma har en fantastisk röst som smyckar låtarna.


Mitt första intryck av skivan är att den innehåller en hel del pop-pärlor. Första singeln från skivan heter "Wake up time" och är en helt ok låt, men ingen av mina favoriter. Då är jag mer förtjust i nästa singelsläpp som kommer att bli "Rock d'amour" som har en skön discobas som känns mer inspirerad av 70-tal än 80-tal. De personliga favoritspåren från skivan är förutom "Down below" låtarna "High horses", Frenzy Eyes", White trash wedding" & "Shark attack".


Ser definitivt fram mot mer Emmon i framtiden. Sverige har fått en ny syntdrottning!


Emmon - The Art & The Evil

  1. High horses
  2. Frenzy eyes
  3. Rock d?amour
  4. Wake up time
  5. Envy in the heart
  6. Time can only make things better
  7. Friends
  8. White trash wedding
  9. Shark attack
  10. Make it up
  11. Down below

http://www.emmon.se

http://www.myspace.com/emmonmusic


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback