Min mp3 spelare 070313

Nagg - Beauty of the bitch

Underbar rocklåt från detta San-Franciscoband. Riff som fortfarande håller trots att den funnits på min spellista över en månad.


Boyskout - Secrets

Tjejer som rockar. Underbar låt med söt text. Håller länge.


ELO - Yours truly 2095

Återupptäckte nyss deras 80-tals album Time. Underbart futuristisk låt som fortfarande låter fräsht. Fortfarande förälskad trots att jag återfann den för över en månad sedan.


Deep Purple - Knocking at your back door

Underbar rocklåt från när DP återförenades med sin mest klassiska sättning. Ett bevis på att klassiker kan skrivas även efter en återförening. Dessutom en rolig text om analsex???


Berlin Express - Die russen kommen

Har snöat in på gamla kultiga syntlåtar. Alarm! Alarm!


Mo-Do - Eins, Zwei, Polizei

Sa ju att jag snöat in på kultiga syntlåtar. Så dumt så det är bra.


Baron Bane - Solace

Hittade detta lovande band på nätet för något år sedan. Nu har de levererat den där låten som infriar alla förväntningar. Sök genast upp dem på myspace och hitta info så du själv kan ladda ner din egen kopia på låten. Det är nog bara en tidsfråg innan detta band kan börja ta betalt för sina alster.


Depeche Mode - New Dress

Personlig favorit som blir aktuell med jämna mellanrum. Hur bra som helst.


Nirvana - Spank Thru

Tidig Nirvana låt som glidit förbi mig obemärkt tidigare. Återfunnen genom en Sub Pop samling. Kul att hitta "nytt" material med gamalt favoritband.


Plasmatics - Country Fairs

Skulle säkert hamna på min top 20 över världens bästa låtar. RIP Wendy.


Cryo - Freedom

Bästa låten hitills från Cryo.


Technoir - Breathe (Iris remix)

Första bekantskapen med Technoir. Syntlåt med lite gothvibbar. Nyfiken på att ta reda på mer.


Velodrom - Glasfabrik

Kultsynt igen? eller kulsynt


Celluloide - Emptiness

Ännu en ny bekantskap. Blippar och bloppar skönt melankoliskt.


Kommentarer
Postat av: NewDress

Hehe. Bra låtval där, Depeche Mode menar jag. ;)

Därför min blogg heter som den gör.

Postat av: NewDress

Hehe. Bra låtval där, Depeche Mode menar jag. ;)

Därför min blogg heter som den gör.

2007-03-13 @ 21:51:14
URL: http://newdress.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback