Min mp3-spelare 071112

Min mp3spelare

Viva La Fête - Stupid femme

Det börjar med den ultimata basgången och basljudet och bildar till slut en bedårande och ironisk låt.

Cryo - My wall (Club edit)
Cryo har gjort det jag länge längtat efter och mixat sin musik för dansgolvet. Låter hur bra som helst.

Die Krupps - Germaniac
Låten som introducerade mig till Die Krupps nu i fräsh ny tappning från nya samlingen. Så härligt att höra lite skrotpercussions igen. Klassiker!

Top Gun - Evil
Ännu en låt med grym bas. Har annars inte fallit riktigt för detta band, men det här är kanonbra.

Superbus - Lola
Supercharmig fransk pop med attityd och sexappeal.

Greens Restaurant - Allt är så bra
Kultigt och nostalgiskt. Fram för undergroundkassetter igen. Får mig att vilja rota djupare i arkiven.

Johnny & the Roccos
Rockabilly som hädar discoscenen. Jag håller inte med, men låten är rolig för det.

Stefy - Chelsea
Låter som en blandning av tidig Eurythmics och Gwen Stefani. Fräsht!

Kent - Berlin
Nuvarande favoriten från nya skivan. Älskar den!

Sex Pistols - Pretty vacant
Klassiker och K-märkt.

Meco - Star Wars theme
Han Solo & Co goes disco. Kultigt och dansant.

Mr Jones Machine - Save your words
Lite lugnare låt som blev över från första skivan. Exklusiv progress utgåva från Club Targets premiär. Suverän låt som verkligen var värd ett liv utanför studion. Vackert.

Round One - Zaire
Ännu en gammal klassiker som är rolig att höra igen.

Mo Do - Eins, Zwei, Polizei
Ännu en sån där dum låt som man kan gilla en liten stund.

Monkey Business - Save the robots
Funkdänga med robotröster. Det behövs inte mer för att jag ska falla som en fura.

New Modern Angels - Ill have it all

Kalmariterna med en riktigt bra syntpopdänga. Det här bandet borde slå igenom på bredare front snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback