BioZero - Ejército Psicótico

image26

Idag kom ett efterlängtat paket från Venezuela. Äntligen anlände CD:n med Biozero som jag beställde för ett par veckor sedan.


Biozero är det första syntbandet jag bekantar mig med från sydamerika och det första bandet överhuvudtaget som är från Venezuela. Eftersom texterna är på spanska får bandet genast ett uttryck som känns väldigt eget. Musiken är modern synth med både techno och industrivibbar. Sångerskan Mariajudas har ett sångsätt som är ganska hårt samtidigt som det är teatraliskt vilket passar perfekt till musiken.


Genomgående är låtarna väldigt bra och albumet är jämnt utan några bottennapp. Själv gillar jag Sr. Invertebrado och låten The Company allra bäst efter några genomlyssningar av skivan. Även öppningsspåret Aprenderás och titelspåret Ejército Psicótico är låtar jag snabbt faller för.


Biozero är verkligen värda att kolla in om man vill utöka sitt synthuniversum utanför Europa och Nordamerika.

image59


01 Aprenderás

02 Maníacos De Fuego

03 Sr. Invertebrado

04 Caminoi Sobre El Agua

05 Falsa Verdad

06 Caperucita

07 Todo Lo Que Quiero

08 Ejército Psicótico

09 The Company

10 Macro Escencial

11 Floto En Gravedad

http://www.myspace.com/biozeroband
http://www.biozero.net/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback