The Fair Sex - Lost traces of the far side



Köper musik som släpptes redan 2002, men som är ny för mig. The Fair Sex blandar elektronisk musik och distade gitarrer i sann tysk anda. Låter i mina öron lite som en hybrid mellan Rammstein och Paradise Lost. De flesta låtar jag hört med dem är ok eller hyfsade, förutom låten The far side som är en riktig höjdare. Den är som en påse gott och blandat med underbar EBM-bas, sköna gitarrer och en refräng med både tryck och driv. Riktigt fullträff i en hybridgenre där missarna är många fler än träffarna. Som tur är fanns kanonlåten på en fyraspårs cd, så jag slapp köpa ett helt album. Resten av låtarna med gruppen är just ok och hyfsade.



01 Lost trace (Always version)
02 The far side (Retrofuture version)
03 Lost trace (Misplaced version)
04 The palace of the bad (E-Gasm version)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback