Bewitched - Atrocities in A minor

image26

Var länge sedan jag köpte en metallskiva. Därför kändes det rätt skönt när jag hittade Bewitched EP i secondhandbacken på CD-centralen. Kan ju inte gå fel när bandet har tre sexor och ett gethuvud på omslaget. Mina instinkter ledde mig helt rätt. Det här var thrashigt, blytungt och samtidigt lättillgängligt. Perfekt när man vill ha en extra energiboost  innan man ger sig ut i regnrusket.

Skivan innehåller 6 spår varav tre stycken är liveinspelningar. De tre första studiospåren är grymma och i princip lika bra alla tre. Livespåren kan jag både ha och mista. Blackmetal-plattityderna flödar, men det är som det ska i sådana här sammanhang. Hail Satan!



01 The Devil's Children
02 Holy Whore
03 Cremation of the Cross
04 Rise of the Antichrist (Live)
05 Blade of the Ripper (Live)
06 Born of Flames (Live)

http://www.myspace.com/bewitchedfansite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback