Client - Pustervik 080221

lajv

Årets första konsert blev med tre snygga damer från England. Fast innan de gick på scenen skulle vi värmas upp med det lokala bandet The Kick. The Kick var verkligen en positiv överaskning som fungerade bra på scenen. Kul med liveinstrument som gitarrer och trummor. The Kick har bra material och jag hoppas verkligen de får ge ut en skiva inom det snaraste. Jag bokar min redan nu.

Sedan steg brittiskorna upp på scenen och tog över. Som vanligt i enhetlig klädsel som lagom kittlade den inneboende uniformsfetischen. Det låter snyggt och låtarna framförs med sådan precision att det nästan låter som på skiva. Detta är både bandets styrka och svaghet. Den kyliga imagen och coola framtoningen bygger lätt en mur mot publiken. Detta gör att jag inte riktigt går igång under konserten, men njuter ändå av musiken. Trevlig konsert och det kändes intimt och nära i Pusterviksbaren som var perfekt för Client. Bäst var låtarna Xerox machine och Lights go out.
image45

Mer bilder från konserten på
http://closetfreak.fotopages.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback