Cryo - Mixed emotions

image26

Sist jag skrev om Cryo önskade jag mig dansremixer på några av låtarna.  Nu har Martin Rudefelt och Progress Productions delvis uppfyllt mitt önskemål via EP-skivan Mixed emotions. Här har ett par låtar fått arangemang och mixar som lämpar sig väl till dansgolvet.

Favoriten att lyssna till är clubversionen av låten My wall som inleder skivan, trots att den inte är den av låtarna som jag tror skulle funka bäst på dansgolvet. Vore jag en DJ skulle jag nog välja Terror Punk Syndicates remix av låten Inhale / Exhale. Även låten Freedom är en höjdare, men den har varit utgiven tidigare på Progress Productions samlingsskiva Born / Evolve / Progress / 2 /.

Låtarna Go to war och covern på Front 242, låten Body to body är något svagare än skivans övriga material. Nu får man bara hoppas att stadens DJ:er har inskaffat ett exemplar och kör Cryo på dansgolvet på festerna framöver.



01 My wall (Club edit)
02 Inhale / Exhale (Original)
03 Freedom
04 Inhale / Exhale (Terror Punk Syndicate remix)
05 My Wall (Original)
06 Go to war
07 Inhale / Exhale (traKKtor remix)
08 Body to body

Låtarna Freedom och My wall (Club edit) går att ladda ner från Progress Productions hemsida.
http://www.progress-productions.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback