Kent - Slottskogsvallen 080725



Nu är jag övertygad. Kent är sveriges bästa band just nu och bjuder på en show värdig ett arenaband i världsklass. Detta trots att det inte finns några lättuggade refränger att sjunga med i eller att musiken är sockrigt inställsam. De bara gör sin grej väldigt bra. Musiken växer långsamt fast i ens undermedvetna och rätt som det är kan man ändå sjunga med i (i mitt tycke) Jockes ganska krångliga texter.



Sen när de bjuder på bra ljud, en scen- och ljusshow som är bland de snyggare jag har sett, och ett band som trots ganska många år i branshen fortfarande känns fräsht och hungrigt. Imponerande!

De gör även en bra balansakt mellan gammalt och nytt. Hardcorefansen får höra sina favoritlåtar och jag som tillhör bandets mer senkomna fans får höra mina favoritlåtar. Faktum är att jag inte drabbades av Kent-bacillen förrän Vapen & ammunition-skivan. Då äntligen började jag förstå bandets storhet. Faktum är att jag såg bandet för en herrans massa år sedan på Roskilde och tyckte det hela mest var ganska tråkigt och pretentiöst. Fast pretientiöst vinner i längden om det samtidigt är bra.


På slottskogsvallen var det klockrent och så bra som det kan bli när ett jävligt bra band ställer sig på en utescen i den varma, svenska sommarnatten och spelar för en entusiastisk publik. Tusen tack för en underbar kväll.

Kommentarer
Postat av: Natalie

Kent är grymma! Och jag håller med dig om Joakims texter! Han gör dom rätt otolkbara, man förstår inte riktigt vad han menar med det han sjunger. Men det roliga är ju att han själv vägrar att berätta vad han menar, han vill att alla ska få sin egen personliga tolkning på varje låt. Han gör det bra helt enkelt! Sen älskar jag den där bilden också, hah!

Postat av: Jessi

det var en fantastisk konsert!

Du, får jag spara dina bilder? =)

2008-07-27 @ 18:26:06
URL: http://jessi91.blogg.se/
Postat av: Jessi

tack ska du ha, självklart ska jag länka till dig om jag anväder dem på annat sätt än privat!

Ser fram emot länken :)

2008-07-28 @ 10:25:54
URL: http://jessi91.blogg.se/
Postat av: frida

KENT är verkligen hur bra som helst! var på deras konsert i februari o nu ska jag dit igen på fredag. Inget snack om saken: sveriges starkaste band :D haha. Jättebra bilder du tagit verkligen :) och det där med låttexterna de är bra at tman får tolka dem hur man vill!

2008-07-29 @ 20:43:03
URL: http://fws.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh! vilken nostalgi det blev!

såg dom på zinkensdamm i början av sommaren ocg jäklar vad bra det var! Jag har nog itne varit på någon konsert som har varit mycket bättre. Låter som om dom var lika bra på slottsskogsvallen också :)

2008-07-30 @ 16:56:15
URL: http://fetaostspeckad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback