Born / Evolve / Progress // 2 //

Born / Evolve / Progress // 2

Samling synt


Igår levererade posten en samlingsskiva från Progress Productions. Progress är ett Göteborgsbaserat bolag som är helt inriktat på elektronisk musik. För tillfället finns 12 band signade till bolaget och alla dessa är representerade på skivan.


Personligen är jag barnsligt förtjust i Cryo som också står för skivans i särklass starkaste spår, "Freedom". Har en känsla av att den låten kommer att hänga med ett bra tag på mina spellistor.


Terror Punk Syndicate är en helt ny bekantskap som ger mersmak, även om jag inte är så förtjust i sången. Låten "Dysmorphia" är dock helt ok.


Mr Jones Machine som tidigare sjungit på engelska släpper sin första låt på svenska; "Vilda drömmar". Som vanligt har de grymma refränger och denna låt är inget undantag från den regeln. Tyvärr är versen lite svagare.


Förutom dessa tre låtar levererar även 8KhzMono och System.


Det är bara en låt på skivan som är så svag att jag hellre varit utan den och det är Kopfer Kats bidrag "Spike". Inte riktigt min kopp te.


Rekomenderas om man vill få några smakprov på progress syntmusik. En annan sak som är bra med progress är deras prispolicy. Skivan kostar bara 49:- på Bengans i Gbg. Rätt bra för 15 låtar.


Born / Evolve / Progress //2

Samling

Progress Productions

01 Cryo "Freedom"

02 Terror Punk Syndicate "Dysmorphia"

03 Mommy Hurt My Head "Nothing zero option"

04 Necro Facility "Tuxedo"

05 Red Cell "Lust"

06 Mr Jones Machine "Vilda drömmar"

07 Hype "Love-o-lution"

08 System "No man"

09 8KHZ Mono "Crash course"

10 Iambia "Program K"

11 Cryo "Rage"

12 Terror Punk Syndicate "Wish I was retarded"

13 Sturm Café "Weltliches leben"

14 Necro Facility "Dope"

15 Kopfer Kat "Spike"


http://www.bengans.se

http://www.progress-productions.com/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback