Cryo - Cryogenic

image26

Den här skivan har varit ute i handeln i över ett år nu, men det är först nu jag fått tummen ur och köpt den. Cryo är en tung snubbe från Malmö som heter Martin Rudefeldt. Han gör mörk, stämningsfull elektronisk musik med tunga basgångar, puttrande rytmer och maskinella röster. Framförallt gillar jag det kalla och mörka soundet. Låtarna är som soundtracket till en dystopisk sf-rulle. Jag blir inte förvänad när jag lägger märke till en sampling från filmen Bladerunner. Den är mycket passande.

Favoritlåtarna är Does it hurt och One. Dessa skulle vara jättekul att få dansremixer på, för de skulle gå att anpassa alldeles utmärkt till dansgolvet. Även låten Want it är en höjdare. Så känner du för en teknologisk skiva med mörk stämning är Cryo värt att kolla in.


 

01 Waiting for the machine
02 Does it hurt
03 The pain
04 In the shadows
05 One
06 Want it
07 Uniform
08 Utopia
09 Vengance
10 Machine


Är du sugen på att kolla in Cryo kan du ladda ner några åtar från skivbolaget ProgressProductions hemsida. Bara att leta sig fram till downloads. Man kan även passa på att kolla in Progress andra artister. Finns mycket godsaker där.

http://www.progress-productions.com/

Mer info kring Cryo:
http://www.cryodome.com/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback