Absynth

Klubb

Den 19:e i denna månad hittade jag för första gången till klubben Absynth som huserar vid Röda sten i Gbg. Konceptet är en blanding av klassisk synth, ebm och industri tillsammans med en passion för den gröna drycken Absint. På grund av absinten har även belysningen fått ett grönt tema vilket ger en något mystiskt och psykadelisk känsla åt den gamla industrilokalen.

Provade en fyra absint serverad med den tjeckiska ritualen (den med eld) och måste säga att det var utomordentligt gott och trevligt. Absint och synth går väldigt bra ihop. Jägermeisters hostmedicin borde känna sig rejält hotad.

Eftersom jag gillar allt ovanstående och det dessutom var en massa trevliga besökare (+ en fetishartad modevisning) på klubben trivdes jag alldeles utomordentligt och kommer att göra mitt bästa för att inte missa nästa tillställning. Tredje lördagen varannan månad kör dom.


http://www.absynth.se/index.php


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback