Aural Vampire - Vampire Ecstasy

image26

Häromdagen anlände ett bud med paket som rest ända från Japan. Efter många om och men beställda jag nämligen en CD med Aural Vampire. AV är att av mina första fynd på myspace och jag har önskat en skiva med dem sedan jag hörde låten Preservative woman, vilket för övrigt är skivans bästa spår.

AV:s musik är en salig blandning av darkwave, synthpop och lite industrivibbar. Bäst är de när de är poppiga i driviga låtar som Repo man, Vampire ecstasy och Freeeze. På vissa spår blir det nästan bara skumt och småirriterande som i Crimson Tyrant som inleds med prat och senare en nedpitchad röst till ett repetativt trumkomp och en enfaldig synthslinga. Jag har även svårt för när det lutar åt mer industriella låtar som i Banboro Koubou och Murealism.

Trots att jag har några invändningar är jag väldigt nöjd med min privatimport. De bra låtarna är väldigt bra och bandet är grymt charmigt. Hoppas  att det snart kommer något nytt från gruppen, för den här skivan släpptes redan 2004. Desutom vore det extremt kul om man skulle få se AV spela på någon festival i närheten.

image51

01 Opening

02 Vampire Ecstasy

03 Freeeze!

04 Terror Vixen

05 Hana No Sakigake

06 The Repoman

07 Preservative Woman

08 Crimson Tyrant

09 S.O.B.

10 Disco King

11 Banboro Koubou

12 Murealism

13 PNFPM

http://www.myspace.com/auralvampire


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback