Technoquake - Crackbaby

återvinning

Den här hittade jag på CD-centralen i Gbg. Första gången jag såg den bläddrade jag snabbt förbi den. Omslaget och bandnamnet gjore att jag misstog den för att vara en skiva med dålig ravemusik eller liknande. Det var inte förrän jag sökte info om en skiva med Oil in the eye som jag förstod att även Technoquake kunde vara av intresse. De låg nämligen på samma skivbolag, Electronic beat association.

Eftersom den inte var speciellt dyr och den nu var betydligt intressantare återvände jag till skivbacken på CD-centralen. Som tur var hade ingen annan insett att där fanns en dold pärla obekvämt instoppad mellan två Papa Dee maxisinglar.

När nålen träffade vinylen hemma spreds ett leende på mina läppar. Jag hade fyndat. Detta lät riktigt bra och A-sidans två låtar vara båda bra. Gladast blev jag ändå för B-sidans låt Running scared, den är en riktig höjdare. Technoquake var ett riktigt fynd från 1990.



A
01 Crack baby
02 You say I said

B
01 Running scared

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback