The Hellacopters - In the sign of the Octopus

image26

The Hellacopters har släppt sin sista skiva Head Off nyligen. Skivan är en cover-skiva med mer eller mindre okända låtar. Jag lyssnade igenom albumet och som vanligt med Hellacopters är det gediget hantverk och oantastlig rock'n'roll. Tyvärr tillför den inget nytt och du hittar bättre låtar på deras tidigare album. Med ett stort, saftigt undantag. Låten In the sign of the Octopus som är en cover på gruppen The Robots.

In the sign of the octopus är för tillfället världens bästa låt och jag kan inte sluta lyssna på den. Som tur var för mig är det förstavalet till singel från skivan och jag nöjer mig med att köpa singeln istället för albumet. Dessutom gillar jag att de gett ut den som vinyl 7:a.

image65

A
In the sign of the octopus

B
Acid reign

Videon till In the sign of the octopus


http://www.hellacopters.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback