TOPP 10 Just Nu



01. Twins - Face to face

Bäst just nu är en grym synthlåt från 80-talet. Så enkel och brilliant pop.


02. Paul Parker - Right on target

Dagens låt 6/1 får mig att vilja DJ:a och spela den på ett disco. Floorfiller!


03. Kropp - Vad ska du ha på dig ikväll

Kultig EBM-låt som sätter sig som superlim. Man blir glad av den här låten


04. Capital Rockers - Wild, wild, wild

Underbar svensk hårdrock. En kanonlåt som tyvärr aldrig fästes på vinyl.


05. Quiet - En ovanligt vanlig tjej

Brorsan nynnade på denna i julhelgen och påminde mig om en låt jag älskade under tonåren. Den var fortfarande lika bra.


06. Exploited - Class war

Ädel Oi-punk. Kanonlåt. Kunde jag uttolka texten skulle jag göra en coverversion av den med Batch ID.


07. Lars Langs - Chartertönt

Ännu en underbar punkdänga. Den här har vi gjort synthversion av med Batch ID


08. Go - Let your love flow

Kanonbra norsk synthlåt för dansgolven. Från 1989.


09. Baby's Gang - Happy song

Ännu en låt som gör en på gott humör. Italopop.


10. Ashbury Heights - Cry Havoc

Sångerskan har hoppat av och det kanske inte blir så mycket mer från bandet. Det här är en av deras bättre låtar i mitt tycke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback