Allmänt om Way out West

Nu är festivalen över för min del. Tyckte det räckte med att besöka slottskogen under fredagen då jag hade turen att de flesta av mina favoritband hamnade under den dagen.

Vädergudarna var lite ambivalenta till festivalen. Det kom ett par rejäla regnskurar, men tack och lov hade jag regnkappan med mig så jag slapp bli kall och blöt. Tyckte lite synd om dem som valt paraplyer som skydd då dessa fick lämna ifrån sig sina regnskydd vid insläppet. Tydligen är paraplyer farliga i festivalsammanhang.

Tre scener fanns på området och lika många ställen att köpa öl, vin och mat på. Lite dåligt utbud på snabbmaten så det var tur att man ätit frukost.

Blev grymt imponerad på schemaläggningen och logistiken kring konserterna. De två stora scenerna avbytte varandra med skrämmande precision. När sluttonen klingade ut från den ena scenen började bandet spela på nästa. Fantastiskt med band som passar tider och håller sig till schemat.

Verkligen kul att Gbg fått en alldeles egen musikfestival. Får hoppas att arrangörerna tyckte det var lyckat så de gör om det även nästa år. Slottsskogen var en utmärkt plats för en festival och borde nyttjas till liknande arrangemang oftare. Bra jobbat Way out west.

De närmaste dagarna skall jag försöka skriva lite mer i detalj om de konserter jag lyckades se.

Hoppas ni som är där även idag får ytterligare en suverän festivalupplevelse.

wow01

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback