Emmon - Closet Wanderings



Jag gillade verkligen Emmons debut The art & the evil
http://johansblandband.blogg.se/2007/march/emmon-the-art-the-evil.html och hade höga förväntningar på Closet Wanderings. Till viss del uppfyller hon förväntningarna, men det är något med denna skiva som gör att jag har svårare att ta den till mig än den förra.

I grunden är det samma recept; snygg synthpop med ljud inspirerade av 80-talet. Emma är en grym låtsnickare och det finns inget att klaga på vad det gäller hantverket. Closet Wanderings har en mörkare stämning än föregångaren och jag får en känsla av distans och en lite dos av trötthet. Kanske föredrar jag den ljusare sidan hos Emmon.

Det finns dock en hel del pop-pärlor även på detta album  Inledande Secret&lies är en sådan, liksom Feel the music och Lips on fire. Favoriten är den lite arga låten Teenage Kickers som är skivans piggaste.

Tyvärr finns här lite utfyllnad som dom instrumentala Belarusian night och Stray dogs. Har även svårt för låten Torturous pleasure som inte känns som den riktigt hör hemma på skivan.



01 Secrets&lies

02 Torturous Pleasure

03 Feel The Music

04 Urban Diseasesare stämnin

05 Belarussian Night

06 Teenage Kickers

07 Lips On Fire

08 Stray Dogs

09 Scream

10 Insomnia

11 Slow Emotion


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback